hepatitida
pishcotekk
Dobry den. Dozvedel jsem se, ze mam pozitivni HCV. Uzival jsem v minulosti injekcne pervitin. Vim ze hepatitida tipu c neni lecitelna. V laboratornich vysledcich mam napsano 'pozitivni protilatky proti hepatitide c', znamena to, ze mam nejakou sanci se zloutenky zbavit? Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Hned na prvním místě bych Vás chtěla zbavit velkého omylu. Hepatitida C léčitelná je! Není to sice jednoduchý proces a léčba je poměrně dlouhá záležitost, ale rozhodně není vše ztraceno. Důležité je, že v současnosti abstinujete a byl byste k léčbě motivovaný. Myslím, že ideální by v tuto chvíli bylo obrátit se na specializovanou ambulanci (hepatologie) nebo na infekční oddělení nemocnice ve Vašem regionu a promluvit si o možnostech léčby s odborným lékařem. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám nějaké vhodné zařízení či lékaře přímo doporučit. Některé podrobnější informace ohledně hepatitidy C a její léčby naleznete jak na našich stránkách v sekci Drogy a nemoci, tak na specializovaném webu www.cecko.cz. Dále existuje i bezplatná telefonická linka, kde se můžete dozvědět více informací: Bezplatná infolinka s celorepublikovou působností informace o hepatitidě (žloutence) C, poradenství, léčba hepatitidy C telefon: 800 333 365 Zatím přeji hodně štěstí a pokud byste potřeboval ten kontakt, tak napište.