pervitin a kapsle
tereza
Dobrý den,asi rok užívám pervitin.Minulý týden jsem asi po třídenní pauze dva dny šňupala a pak jsem si od kamaráda vzala kapsli.Asi po deseti minutách po požití mi začalo být hrozný horko a motala se mi hlava,pak se mi začalo chtít zvracet,ale nešlo to a pak to vypadalo že omdlívám ale v sobě jsem měla pocit že už umírám.Zvracela jsem asi desetkrát ale musela jsem něco vypít nebo sníst a strčit si prsty do krku,dostávala jsem křeče a měla jsem hrozný strach,protože jsem měla stuhlý hrudník a věděla jsem že umírám.trvalo to asi 4 hodiny a díky kamarádům kteří se snažily abych toho co nejvíc vyzvracela a dělali pro mě všechno možný i nemožný jsem to asi přežila.Od malička mám psychycké problémy a prý tyto lidé nemají pervitin v kapsli užívat,tak bych se chtěla zeptat jestli to mohlo být tím a nebo čím jiným a jestli bych opravdu umřela a nebo jen upadla do bezvědomí.Prý kdybych si nevzala tu kapsli(byl tam prý zamíchaný i vitamín c)a šňupla to tak se mi to nestalo,má to prý jiný účinek než kapsle.Takže kdybych si teď šňupla tak už se mi to nestane?Nemohla to způsobit štítná žláza se kterou mám problémy?(i když se mi chtělo zvracet tak to nešlo a prsty jsem si strkala až pomalu do půlky krku a stejně to hned nešlo,šlo to až tak na počtvrtý.Chvílema jsem vyčerpáním chtěla přestat bojovat a radši umřít,ale jsem ráda,že mám kamarády kterým na mě záleží a nenechali mě:-)).Mockrát děkuji za odpověď.Tereza

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pervitin má stejný účinek (mění se pouze rychlost nástupu účinku), pokud je užití šňupáním, polknutím (tedy i v kapsli) nebo injekčně. Takže informace, že by lidé, kteří měli nebo mají psychické problémy, neměli užívat pervitin v kapslích, je fakt bludná. Neměli by užívat pervitin vůbec. Vitamín C v tomto případě nehraje žádnou roli, ten rozhodně stav, který popisujete, nemohl způsobit ani k němu nijak přispět, bez ohledu na to, co kapsle obsahovala. Pokud byste si obsah šňupla, výsledek bude pravděpodobně stejně špatný, protože nejpravděpodobnější varianta je ta, že kapsle obsahovala neznámou látku, která nejspíš neměla s pervitinem nic moc společného. Mohl to být nějaký nevydařený meziprodukt pervitinu vzniklý nesprávnou výrobou nebo to mohla být jiná nebezpečná syntetická látka, která byla za pervitin pouze vydávaná. Pokud budete pervitin brát, ať už šňupáním nebo jinak, nikdo Vám nezaručí, že se Vám v budoucnu nic takového nestane - vzhledem k tomu, že pervitin kupovaný na ulici je obvykle plný nejrůznějších příměsí, může být špatně vyrobený nebo to nemusí vůbec být pervitin. Nedokážu posoudit, nakolik mají vaše zdravotní nebo psychické problémy podíl na tom, že Váš poslední zážitek proběhl, tak ja proběhl ani nedokážu posoudit, nakolik závažný či život ohrožující byl stav, ve kterém jste se ocitla - na to bych potřebovala znát obsah kapsle a množství látky, které v ní bylo obsažené a detailně Váš zdravotní stav, což lze přes internet zajistit těžko. Jinak také doufám, že Vaši kamarádi mají nějaké ponětí o první pomoci a o tom, že když někdo upadne do bezvědomí, mají volat záchranku... protože mi trochu připadá, že pro Vás dělali možné i nemožné, ale že ten špatný stav po intoxikaci tou kapslí odezněl sám od sebe a že kdyby šlo do tuhého, možná by nevěděli, co s Vámi. A taky mám pocit, že Vám tihle "bezvadní" kamarádi, kterým na Vás tak záleží, tu kapsli sami dali, nebo se mýlím...? Také je dobré vědět, že pervitin se sliznicí vstřebá poměrně rychle, takže po krátké době po požití té kapsle už vyvolat zvracení moc nepomůže. Vzhledem k tomu, že jste před tím, než jste kapsli užila, dva dny brala pervitin, tak k tomu stavu mohla přispět i kombinace psychického a fyzického vyčerpání organismu. Každopádně - neberete pervitin krátkou dobu a sama jistě víte, že pervitin i sám o sobě, když ho šňupete, dokáže způsobit řadu nepříjemností a ty nepříjemnosti se spíše do budoucna budou zhoršovat. Pervitin sám jednak způsobuje závislost, jednak si můžete poměrně rychle opatřit toxickou psychózu a řadu dalších problémů. Spíš bych uvažovala o tom, proč berete pervitin, který může Vaše psychické i zdravotní potíže jedině v konečném důsledku zhoršit...