jak můžu pomoci po návratu z léčby
Gambáč
dobrý den, moje matka se léčí ze závislosti.na heroinu Se mnou je teď můj otec,pořád na ní nadává. myslím si jestli to má cenu ta léčba,když takhle nadává a jk se vůbec k ní chovat, abych jí pomohl a měla ve mě oporu.bojím se,že to bude zase stejný,když se jí nedá šanci. vystěhoval její věci a bydlí tady.chtěl bych jí pomoct až se vrátí,ale nevím jak.taky mě to mrzí když někdo takhle mluví o mojí mámě i když je otec.

Odpověděl:
Dobrý den, svojí matce určitě pomoct můžete. Pokud léčbu řádně dokončí, měla by dále pokračovat v doléčování. Doléčování je velmi důležité. Pomáhá člověku v návratu do "normálního" života a zvládat jeho každodennost bez drog. Doléčování tak samo o sobě výrazně snižuje riziko návratu k užívání drog a starému způsobu života. Nepíšete, zda jste s matkou v kontaktu a navštěvujete ji. Myslím si, že tím můžete také hodně přispět k tomu, že všechno nabere ten správný směr. Je také důležité doléčování, o kterém jsem psal, zařídit už přímo z léčby, aby byl přechod plynulý. První dny a týdny jsou většinou ty nejrizikovější. Proto je také dobré si naplánovat, jaké budou první kroky po ukončení léčby. Mám na mysli zcela praktické věci jako bydlení, práci, volný čas atd. Pokud byste měl zájem, je určitě možnost obrátit se na zařízení, které poskytuje poradenství pro příbuzné lidí, kteří mají problém s drogami. Určitě by Vám mohli pomoci nalézt odpovědi na Vaše otázky a připravit, na to, co Vás čeká. Samozřejmě Vám také můžeme dát kontakt na doléčovací centra, kam by mohla Vaše matka po léčbě nastoupit. Stačí, když nám pošlete informaci, odkud jste. Co Vy na to? Mám ještě jednu otázku - léčí se vaše matka na oddělení léčby závislostí v psychiatrické léčebně, nebo v některé z terapeutických komunit? Zdravím Vás a držím Vám palce, ať všechno dobře dopadne. Štěpán Veis