Pomoc příteli
Nora
Dobrý den, vztah s mým přítelem trvá2 roky. Už od doby co se známe kouří trávu. Před tím, než jsme se poznali, ji kouřil i několikrát denně. Naše problémy ve vztahu se vždy točily okolo marihuany. On mi vyčítal, že se dost změnil, ale stejně si trávu nikdy neudepře. Přiznal se mi i že je na ní závislý, ale že s tím končit nehodlá, jelikož ho to nijak špatně neovlivňuje, ba naopak..Před 14 dny, se se mnou rozešel, prý se mnou nemůže žít. Já jsem se všeak snažila dát náš vztah do kupy. Proto jsme se rozhodli, že začneme znovu a bez těch neustálých lží. Přítel se mi přiznal, že poslední 3 něsíce vztahu šňupe perník, že s tím skoncuje a začneme vztah znovu. Potřebuji od vás radu, zda má smysl nějak mu pomoci, on sám je přesvědčený, že já všechno přeháním a dramatizuju, ale já mu chci jen pomoci, protože ho strašně miluju. Není zlý člověk, ale poslední dobou se jeho chování mění, někdy je i více agresivní a neústupný. Předem děkuji za vaši odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, mám pocit, že chcete pomoci hlavně sama sobě, aby byl váš vztah kvalitní a Vy v něm spokojená. Je to úplně logické a správné. Jen bych nezaměňovala Vaše přání s jeho. Jestliže on chce přestat, je to dobře, pokud ne, nemá smysl snažit se mu pomáhat proti jeho vůli. V takovém případě bych asi neusilovala o to slepit vztah znovu dohromady. Jestli by chtěl přestat, je to jen a jen na něm. Za jeho závislost Vy nemůžete a on se s ní musí vyrovnat sám (nejlépe s odbornou pomocí). S Vámi pak může řešit problémy ve Vašem vztahu, v komunikaci, v požadavcích jednoho na druhého atd.