-
V.S
*basne, plakala, pro nej, jak nici me, sam sebe a okoli. Bohuzel ho miluji, prvni takhle dlouhy vztah, casem uz nestacilo nastreleni abych zapomela co jsem chtela, proc jsme se hadali..proto ten strach z toho a casem to bylo horsi od vylozenych uprku at v Praze nebo v lese kdyz jsme byli, po nasledky chyceni , zmlaceni a nastreleni pokud jsem neposlouchala a nebyla sticha. Po tom vsem, kdy me konecne mama nasla, prave v lese odvezla domu, po te dobe co se vsechno tohle delo dokola, kdyz jsem dvakrat odjela o prazdinach s mamou mimo cr a vratila se za tyden jako jiny clovek, deprese v tahu, stastna citila se opet krasna, nechybelo mi to, dvakrat me chytil a byla jsem zase tam kde on, dole.. Zacinalo mi to byt jedno, vsechno, po tom co me mama odvezla druhy den zase sedeli pred skolou a cekali az pujdu, zavolala jsem mame ta kriminalku, ti pred kteryma jsem utikali, jsem poslala ja a divala se.. bala jsem se, tak jako nikdy ze me zabije , nemohla jsem plakat, presto ze sam se prede mnou chtel nekolikrat zabit a pozdeji vyhrozoval buchnami nebo nozem me. Hlidal me ve dne v noci, kdyz jsem se zrovna dostala domu, jestli za mnou nekdo nechodi. Ja nevim celou dobu jsem odolavala jak chuti k drogam, fuj tak natlaku a starostem, strachu vsemu a ted kdyz je pryc na 2 roky, mam strach ze jsem zavisla, premyslim nad tim dost casto, psychicky se rozebiram, mam pocit ze mi neco chybi, deprese klasika, ale jak kdyby se mi hlava oddelila od tela a kazda cast funguje sama, telo pocituje v blizkosti matra nedostatek tj v pohode, ale od te doby co je L pryc tak moc premyslim, moc se hrotim a hledam pricinu, nikdy napr. jsem nemela to napeti v celisti kdy se mi automaticky stahuji svali a vypada to jak kdyz se mracim, pritom si to uvedomuju a nechci to, kdyz si neco vezmu(caru) tak me to nevzbudi jsem napjata, nervozni agresivni a arogantni vuci okoli, pritom takova byt nechci a chci se uvolnit- jenze na to prace moc premysli a zacinam se hrotit a to je vlastne ten problem na ktery od vas chci odpoved. po tom vsem me tohle nebo zavislost opravdu psychycka nemuze porazit, rekne te mi prosim co mam delat abych vnimala zase vice potreby tela nez-li zbytecne hroceni a to nad cim si ted nevim rady a to razu psychickeho. dekuji R.

Odpověděl: Bára Orlíková
Jak už jsem psala v odpovědi na Váš předchozí dotaz, myslím, že by bylo fajn, kdybyste se s těmi starostmi obrátila na někoho z odborníků, kteří pomáhají lidem, co dříve brali drogy. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám někoho z kolegů doporučit. Víte, těch věcí, se kterými teď budete asi bojovat, je víc - jednak Váš vztah s přítelem, který má ke zdravému partnerskému vztahu skutečně daleko a Vy si to budete muset nějak urovnat. A také svůj vztah a postoj k drogám. Ať už jste se k nim dostala jakkoli, tak rok a půl užívání tímto stylem a v takovém prostředí obvykle znamená závislost. Nejprve jsem z Vašeho předchozího dotazu vyrozuměla, že už pervitin neberete, ale pokud ho berete dál, jak mi vyplývá teď, tak byste se nad tím měla zamyslet, jak z toho vycouvat. Pervitin dokáže způsobit řadu psychických problémů a při jeho užívání se člověk nemusí cítit jen v euforii, ale také může mít strach a být paranoidní. Pokud budete brát dál, bude to jen horší - vrátit se k těm původním euforickým stavům se Vám už nepodaří. Jediné, co můžete dělat, je přestat brát. Takže toho nebude málo. A jak už jsem psala, je zbytečné, abyste na to byla sama.