farma pro alkoholiky
rouska
Dobrý den, můj tchán je alkoholik, byl v listopadu a prosinci v léčebně,kde nepil, ale jakmile se vrátil domů, kde nemá právě oporu, začal pít znovu. Družka ho vyhodila z bytu a nyní řešíme jeho situaci, jak dál??? My sami s manželem máme dvě děti, z toho jedno postižené, takže není možné, aby u nás zůstal. Chtěli jsme se zeptat, zda existuje nějaká farma pro alkoholiky, jako pro drogově závislé?Děkuji mnohokrát za odpověď. Helena

Odpověděl:
Dobrý den Heleno, je mi líto, ale nic takového jako "farma" pro alkoholiky neexistuje. Tuším, že tou "farmou" máte na mysli terapeutické komunity, které jsou léčebnými zařízeními pro drogově závislé. Pro lidi co mají problém s alkoholem taková zařízení nejsou. Vašemu tchánovi zbývá možnost opět projít léčbou závislosti na alkoholu v některé z psychiatrických léčeben. V Čechách je jich mnoho a bylo by na místě si vybrat co nejkvalitnější. Návrat k alkoholu po léčbě je naprosto běžná situace. Málokterý člověk udrží abstinenci po první léčbě. Další věc je, že poté, co člověk opustí léčebnu, kde není problém nepít, by mělo přijít na řadu intenzivní doléčování. Jednoduše řečeno chodit někam, kde bude Váš tchán mít oporu a pomoc ostatních lidí, kteří prožívají to samé. Navzájem si mohou být velikou oporou a posilovat se v udržení abstinence. Navrhoval bych tedy - pokud už je Váš tchán opravdu rozpitý a je tam, kde byl před léčbou - zkusit opakovací léčbu v zařízení, kde se léčil, nebo případně zkusit jinou léčebnu. Pokud je Váš tchán schopen ještě pití zastavit a abstinovat, mohl by se také obrátit na některou z AT poraden. Pokud byste potřebovala předat kontakty jak na léčebny, tak i na AT poradny ve Vašem okolí, dejte nám vědět, z jakého regionu jste. Zdravím Vás a přeji jen to dobré a hlavně hodně trpělivosti. Je to většinou běh na dlouhou trať. Štěpán Veis