Nevím jak mám začít,nikdy jsem nic podobného neřešila.Včera jsem se dozvěděla,že můj bratr kterému je 24 let bere 5 let drogy.Kouří trávu a bere perník.Nevím jaké jsou pro to správné názvy,ale myslím že budete vědět o co se jedná. Prosím poradte mi jak mám postupovat.Neví o tom,že jsem se to dozveděla a tají to před celou rodinou. chci mu pomoct,ale nevím jak a na koho se obrátit,sedla jsem k počítači a píší Vám. Můžu ho sama bez doporučení lékaře odvést do léčebny? Prosím poradte mi !!!! Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. V tuto chvíli bych považovala za nejdůležitější o tom promluvit s bratrem, zjistit, jak na tom je a zda má o léčbu zájem. Možností léčby je mnoho, do léčby Váš bratr může nastoupit i bez doporučení praktického nebo jiného lékaře, ale základní otázkou je, zda Váš bratr do léčby nastoupit chce. Protože jinak se tam odvést nenechá. I pokud by o léčbu zájem měl, bylo by lepší předem zkonzultovat s někým z odborníků (např. v kontaktním centru pro uživatele drog, kde poskytují poradenství a pomoc při zprostředkování léčby), jaký typ léčby by byl pro bratra nejvhodnější a nejdostupnější. Zkuste zjistit nějaké podrobnější informace o situaci a bratrův postoj k problému. Také mi napište, odkud jste (resp. bratr) a já Vám vyhledám kontaktní centra, kam byste se mohli obrátit, ve Vašem regionu. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí.