bere přítel dcery drogy?
Mirek
Hledal jsem na internetu příznaky braní pervitinu. Většinou jsou popisovány změny chování u dětí. Mě jde o přítele mé dcery, je mu 35 let. Dceři je třicet a vychovává dvě děti (10 + 7). Bydlí s dětmi u mně v bytě 3+1. Určitou dobu její přítel bydlel s ní v pronajatém domku, pak v pronajatém bytě a pak u mně. Nedávno se rozešli s tím, že jeden z důvodů bylo podezření na drogy a on byl odstěhován. Moje dcera neumí hospodařit, ale finanční potíže s ním byly ještě větší. Z domku byli vystěhováni, placení nájmu v bytě řešili další půjčkou atp. Dcera s ním opět navázala kontakt. Prý ji dokáže krevní zkouškou, že drogy nebere. Dělá se taková zkouška a lze ji podvodně získat? Jak si to můžu ověřit já aniž by on o tom věděl? Co můžu podniknout? On je rozvedený a má v Jablonci nad Nisou asi devítiletého syna. Z výplaty má exekuci (cca 40 000Kč) a prý mu zůstává jen životní minimum. Po rozchodu mi dcera řekla, že některé jeho výmluvy ohledně financí se jí zdály podezřelé až hloupé. Nyní je ale pod jeho vlivem a hledá byt kam by se odstěhovala (asi i s ním). Je velmi důvěřivá až naivní. On mi připadá velice zběhlý v různých "vysvětleních". K ní a k dětem se ale chová dobře. Přesto mu nevěřím. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že chcete pro dceru a její děti jen to nejlepší, ale bohužel jí asi nijak nezabráníte, aby se s přítelem odstěhovala, pokud bude chtít. Někteří lidé jsou hodně zdatní v různých výmluvách a vysvětleních, přesně, jak to popisujete. A často právě poukazování na nesrovnalosti od třetí osoby vede ještě k většímu zatvrzení a třeba také přerušení kontaktu. Zkuste s ní spíš nebojovat argumenty ale být jí k dispozici, kdyby zjistila, že to není ono. Pak nevyčítat, ale pomoci jí znovu se postavit na vlastní nohy. Jestli je její přítel zdatný v manipulacích, stejně žádné argumenty nepomůžou. Testy z krve se dělají málo, je to klasický argument, jak někoho uchlácholit. Jsou drahé a droga se v nich prokáže krátkou dobu, proto se běžně volí testy z moče. I tam je ale pervitin rozpoznatelný pouze několik dní, maximálně 2-3 týdny. Proto výsledek dceři řekne jen to, že zrovna v uplynulém týdnu, dvou partner pervitin neměl. Nehledě na to, že není až takový problém nechat otestovat cizí moč. Kromě toho si myslím, že testování na drogy do dospělého vztahu nepatří.