Pervitin
marta
Mám dceru,které je 19 a už skoro dva roky bere Pervitin. Srtašně zhubla,váží 40kilo,a vypadá na padesát. Chtěla bych vědět jestli je nějaká možnost ovézt ji na léčení proti její vůli. Taky mě zajímá jak je možné,že někdy má zorničky úplně rozšířené a jindy jsou maličké,jako špendlíková hlavička.

Odpověděl:
Dobrý den Marto, je mi líto, ale u dospělého není možnost "odvést" ho na léčení, proti jeho vůli. Jsou sice extrémní případy, kdy je závislý takzvaně "nebezpečný sobě i okolí" (násilí pod drogami, pokusy o sebevraždu, toxická psychóza a podobně) a pak může být hospitalizován i proti své vůli. Avšak po odeznění důvodů pro hospitalizaci může být opět propuštěn. Tento způsob "léčení" má velice malou pravděpodobnost úspěchu. Aby byla léčba úspěšná, musí přijít impuls ke změně přímo od jedince, který se s drogou potýká. Léčby z donucení, nebo proto, abych "měl klid od rodiny a jejich řečí" nebývají většinou zcela úspěšné. Co se týče dotazu ohledně zorniček - pervitin má tendenci zornice rozšiřovat. Nepřirozeně malé zorničky, jak píšete "špendlíkové hlavičky", mohou být způsobené opiáty, které mají na rozdíl od pervitinu tendenci zornice zmenšovat. Při pohledu do světla se ale zornice také zmenšují. Nerad bych proto ve Vás tedy vzbudil dojem, že za malými zornicemi Vaší dcery je nutně užívání opiátů. Vzhledem k tomu, co prožíváte bych Vám doporučil návštěvu odborníka na závislosti, který se věnuje přímo práci s rodinou a blízkými osob, kteří mají problém s drogami. Myslím si, že by Vám určitě pomohlo si o všem promluvit s někým, kdo se přímo této problematice věnuje. Žít s dítětem, které je na drogách je velmi těžké a vyžaduje hodně síly. Kontakt s odborníkem by Vám určitě dodal podporu, kterou jistě potřebujete. Pokud byste měla zájem o kontakt na odborné zařízení, můžeme Vám doporučit zařízení v blízkosti Vašeho bydliště. Postačí, pokud nám zašlete informaci, z jakého regionu jste. Zdravím Vás a přeji hodně síly! Štěpán Veis