Alkohol vs.Marihuana
Healer
Dobry den, mam nekolik otazek, chtel bych se zeptat jak je to s alkoholem a travou, mam za to,( podle vasi ukazky)ze alkohol nici bunky a marihuana je nenici(pouze blokuje), takze kdyz prestanu hulit, tak by se postupem casu bunky meli obnovovat a tim padem je pit pivo horsi nez hulit(nebereme v potaz vetsi moznost rakoviny plic atd..., ale bavme se jenom o ucincich na mozek a na pamet, viz.skrytá poznámka). Dále bych rád zjistil jak je to s pivem alkoholickým a nealkoholickým, protože nealkoholickému docela holduji a piju ho často, mám za to, že mi to teda maže mozkové buňky určitě míň, ne-li vůbec. Omlouvám se za chyby. Díky za odpovědi.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nerada bych se pouštěla do oblíbené polemiky "co je horší". Když budeme brát v úvahu čistě vliv na výkon mozku, např. při učení nebo jiné náročné situaci, je obojí dost nevýhodné. Alkohol opavdu ničí mozkové buňky, k tomu zpomaluje tempo, mozek je "línější" a nevýkonný. Marihuana působí negativně na paměť, a to hlavně krátkodobou, která se při učení právě nejvíc zapojuje. Také zpomaluje tempo, k tomu výrazně zeslabuje motivaci učit se nebo podávat vůbec jakékoli výkony. Takže ani jedna z těch látek není vůbec vhodná v období, kdy potřebujete podat nějaký intelektový výkon. Nealkoholické pivo z toho vychází zdaleka nejlépe. Mozkové buňky Vám určitě nezabíjí.