seratoninová hladina
kimi
Dobrý den, nedávno jsem se bavila s kamarádem na téma seratoninová hladina při a po intoxikaci pervitinem a zajímalo by mne, po cca jak dlouhé době po jednorázovém užití pervitinu sniffingem (jednorázové užití vylučuje pravidelné braní) se vrátí hladina seratoninu a celkově psychika člověka do normálního stavu? Chápu, že toto může být velice individuální záležitostí, ale přes to by mne zajímala Vaše odpověď. Za zodpovězení dotazu předem děkuji a zdravím Vás:)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Na našich stránkách si můžete prohlédnout prezentaci Drogy a mozek (v pravé části na hlavní stránce), kde máte všechny tyto záležitosti podrobně popsané i graficky znázorněné. Při užití pervitinu hraje ovšem výraznější roli hladina dopaminu, než serotoninu. Serotonin hraje větší roli při užití extáze (MDMA). To, za jak dlouho se psychika dá do normálního stavu je skutečně individuální. Po jednorázovém užití se organismus regeneruje po několika dnech, otázkou je zda některé málo patrné změny a poškození v mozku nepřetrvávají déle či napořád. Např. u extáze je toto stále předmětem výzkumu. U někoho ovšem může i jedno užití pervitinu způsobit závažné změny a rozjet psychické onemocnění jako je deprese nebo psychotické poruchy, které jsou chronického charakteru.