jak pomoci od alkoholu
ferina
mám 22-letého syna,který začal pít alkohol ve vetším množství. Jsme průměrná rodina kde rodiče jsou příležitostní konzumenti alkoholu,nevyhýbáme se mu a nejsme abstinenti.Dostupnost alkoholu v domácnosti je dobrá,ve sklepě víno,pálí se slivovice. Všechno bylo neustále v pořádku.Ale je to asi půl roku zpět jsem si všiml,že syn začal sem tam pít víc než by měl.Dnes je situace taková,že není možné nechat alkohol volně.Přes den se prostě obsah lahve ztratí.Spotřebuje asi 0,5 litru tvrdého alk. denně.Na dotaz proč; odpoví buď nevím nebo já nepiji. Opak mu hned dokáži dýchnutím do alcotestu.Syn je po škole na pracovním úřadě,ale práci doma se nevyhýbá. Jak tuto situaci řešit?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bylo by dobré, aby syn navštívil nějakého odborníka, případně Vy s ním (aby neměl pocit, že je to jen jeho problém, ale že to berete jako problém celé rodiny). Možná tak pro něj také bude přijatelnější někam jít. Je možné, že jde o pití z určitých existenčních důvodů, z nedostatku jiné činnosti. Je možné, aby syn chodil např. na brigády? Aby byl více zaměstnán? Zkuste nastavit situaci tak, aby v ní musel být aktivnější. Tzn. pokud nechodí do práce, může dělat aspoň brigády, ze kterých by měl přispívat na domácnost. Co se týče alkoholu v domě, bylo by samozřejmě ideální, kdyby jste ho co nejvíc odstranili, případně k něm synovi zamezili přístup. Pokud on nebude chtít žádného odborníka navštívit, zajděte do poradny alespoň Vy a domluvte se podle situace, jak dál postupovat.