droga
otta
mám podezření , že můj 21 letý syn bere drogy, po otázkách na tuto problematiku se chová vyhýbavě, nervozně a odchází do jiné místnosti s odpovědí, že jeho chování je normální a nechce již více komunikovat na toto téma.

Odpověděl:
Dobrý den, není mi moc jasné, na co se vlastně ptáte. Váš dotaz je příliš stručný na to, aby se z něj daly vyvozovat nějaké závěry. Napadá mě k tomu, že máte 2 možnosti. Buďto budete trvat na tom, že chcete zjistit pravdu nebo nebudete. Pokud chcete za každou cenu zjistit, jestli bere nebo ne, můžete sehnat v lékárně testy na detekci drog v moči a požádat syna o provedení testu. Než to uděláte, měl/a byste mít dobře rozmyšlené, co uděláte, až uvidíte výsledek testu - ať bude pozitivní nebo negativní. Ideální by bylo být předem domluvený/á se synem na dalším postupu v závislosti na výsledku testu. Testování je vždycky prubířský kámen vzájemné důvěry a dá se jím nadělat víc škody než užitku. Přikláněl bych se k druhému řešení. Nesoustředit se tolik na ten samotný fakt, jestli bere nebo ne a přesunout pozornost na ostatní aspekty jeho života - práce, volný čas, zájmy, kamarádi... Mnoho témat k diskuzi, během které se může objevit spousta důležitých informací. Hlavně zachovejte klidnou hlavu a snažte se o co nejotevřenější komunikaci, to je základ úspěchu. Hodně štěstí. TN