léčba
bara
Dobrý den, mám dceru které je letos 22 let.Hlavním problémem je že kouří marihuanu a neustále mě přesvědčuje že to není škodlivé, jsem těžký odpůrce všech drog . v poslední době je agresivní, přestala pracovat a hlavně se mi začínaji ztracet různé věci... nejspíš potřebuje peníze na drogy.Chtěla bych co s ní mohu udělat když je už plnoletá,jeestli podat oznámení na policii , že má tu trávu nebo jinou drogu.A hlavně pokud ji moh poslat na léčení.Děkuji Bára Karviná

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, agresivita, poflakování a krádeže peněz nejsou úplně typické pro marihuanu. Spíš je možné, že začala užívat i něco jiného. Na policii to samozřejmě oznámit můžete (krádeže), pokusila bych se s ní ale nejdřív domluvit. Na léčení jí není možné poslat, protože je plnoletá. Zkuste nastavit přísnější pravidla Vašeho spolužití, nedávat jí žádné peníze, pokud nechodí do práce ani na brigády apod. Pokud už je to ale tak, že je na Vás agresivní a krade doma a nechce s Vámi nic řešit, je trestní oznámení varianta, která by jí mohla probrat z iluze, že brát drogy je jen legrace. Musíte bohužel počítat s tím, že to i pro Vás bude dost nepříjemná záležitost. Zkuste se poradit o všech podrobnostech v přímém kontaktu s odborníkem, kde můžete probrat různé alternativy. Zde jsou některé kontakty v Karviné: Kontaktní centrum Třída Družby 1125, Karviná, 735 06 telefon: 596 316 808, Linka pomoci telefon: 596 317 575, 596 318 080