extaze
muso
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, jakou dobu po užití třeba jen čtvrt tabletky extáze to bude možné zjistit na testech na moč i krev. Nikdy předtím jsem ji neměl ani nic neberu a nekouřím. Ještě jsem se chtěl zeptat kolik asi tak stojí ten krevní test? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Testy na drogy se dělají obvykle ze vzorku moči, nikoli krve. V krvi se látky dají detekovat kratší dobu a testy z krve se obvykle používají při určení akutní intoxikace nějakou látkou. MDMA (extáze) se dá z krve určit 1 - 2 dny, z moči lze extázi detekovat cca do týdne po posledním užití (výjimečně déle, ale to by se muselo jednat o dlouhodobé intenzivní užívání, nikoli o jednorázovou zkušenost). Testy z moči je možné provést buď laboratorně, pak test stojí několik stovek, nebo lze zakoupit v lékárně jednorázový orientační test na drogy, který stojí cca 100 Kč. Testy z krve budou stát v řádu několika set až několika tisíc, záleží na typu a složitosti analýzy. Napadá mě, proč chcete extázi zkoušet? Pokud jste se pro experiment již rozhodl, znáte všechna rizika, kterým se můžete vystavit a čeho se máte při užití extáze vyvarovat? Na našich stránkách najdete podrobné informace o extázi a také se můžete podívat na web www.lf3.cuni.cz/drogy (Farmakologický ústav 3. lékařské fakulty), kde se zabývají výzkumem sysntetických drog, především extáze.