testy
vojty
Dobrý den, 22.prosince jsem vykouřil jedno sklo trávy.Momentálně bych chtěl dělat přijímací testy k policii, ale slyšel jsem,že dělají taky testy na zjištění omamných a psychotropních látek. Tak bych potřeboval vědět, když už je to 18 dní a množství té trávy nebylo moc, tak jestli mi můžou ještě něco najít v krvi,moči,slinách nebo vlasech?děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Při příjímacím řízení k policii obvykle dělají testy na přítomnost drog. Testy se provádí obvykle ze vzorku moči. Z krve a ze slin se dělají testy spíše pro potvrzení/vyloučení akutní intoxikace, THC se dá z krve a ze slin detekovat kratší dobu než z moči. Při testech z moči se uvádí doba detekce od 1 do 30 dní od posledního užití. Tato doba je spíše u té spodní hranice, pokud jde o jednorázový experiment, při dlouhodobém a pravidelném, např. každodenním užívání, se spíš bude jednat o dobu několika týdnů. Ve vašem případě myslím, že testy již by měly být negativní, tam bych soudila, že z moči se THC u Vás nezjistí déle než 14 dní po užití. Pokud jste tedy před 22. 12. nekouřil několik let trávu každý den, pak by asi riziko, že se to zjistí, bylo mnohem větší. Z vlasů se užití drog dá poznat i řadu měsíců, ale testy z vlasů se obvykle nedělají, jsou poměrně dost drahé. Pokud chcete mít jistotu, že testy z moči jsou již negativní, můžete si v lékárně nebo přes internet (např. na webu www.lekarna.cz) koupit jednorázový orientační test na THC, který se provádí z moči. Můžete si ho udělat doma a zjistíte, jak na tom jste. Jinak mě taky napadá, že kouření trávy se moc s prací u policie neslučuje... Takže bych na Vaše místě zvážila své priority. A také policie občas dělá namátkové testy na drogy i u stávajících zaměstnanců. No, rozmyslete to. Přeji hodně štěstí.