Zvladnu to?
Elena
Dobry den, mam dotaz na alnagon. Jsem migrenicka, auricke zachvaty od 15let. Posledni roky uzivam alnagon, 2-3 tablety denne - "abych nedostala zachvat". Jsem pravnik, 39 let. Jinak nepiju alkohol vubec a ani neuzivam jine leky. Rada bych prestala, nevim,jestli mi nebude zle, a jestli je treba vhodne v odvykacim obdobi uzivat neco jineho na pomoc prekonat toto obdobi.Ma nekdo s timto zkusenost? Jak tezke je odvykani?Lze to treba resit postupnym snizovanim davek? Dekuji mockrat a preji Vam pekny den.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vysazování silných léků (mezi něž Alnagon patří) je vždy velmi individuální. Je třeba posoudit, jak může vysazení ohrozit návrat migrén, za co je možné Alnagon zaměnit atd. A to může pouze lékař, který zná podrobně Vaši lékařskou anamnézu a lék Vám z nějakého důvodu nasadil. S tím byste měla řešit i jeho změnu či úplný přechod do stavu bez medikace. Obraťte se prosím na neurologa či psychiatra, který Vás má v péči. Pokud žádný takový není a Alnagon Vám předepsal obvodní lékař, určitě si najděte specialistu, kterému budete důvěřovat a který s Vámi odvykáním projde. Postupné snižování dávek je určitě možné. Vzhledem k tomu, že na Alnagonu se závislost může vytvořit, budete pravděpodobně pociťovat i nějakou formu odvykacích stavů. S tím je třeba předem počítat, ale není to důvod, proč byste neměla lék vysadit, pokud Vám nevyhovuje. To všechno je nejlepší prodiskutovat právě se specialistou.