miki
Dobry den , mame problemy se synem je mu 20 let . vcera jsme mu nasli v kapse pouzdro s inj. strikackou jehlou psanicko s nejakym praskem a lzicku. hrozne nas to vydessilo. Kdyz jsme se ho na to zeptali tak rekl ze to neni jeho aze pry to dostal a ze mu rekli ze to je kokain. Na ruce ma cca 2 vpichy a rikal nam ze to chtel jen zkusit a ze mu to pichnul kamarad a ze nerekne kdo . tvrdi ze neni na nicem zavisly a ze uz to nikdy neudela , ale jak mu muzeme verit. mame o nej hrozny strach poradte prosim co se da delat jak zjistit ze nic nebere , myslime si ze lze . Uz delsi dobu se chova divne je casto zvenku a kdyz je doma tak vecne spi . Jak trva zavislost na kokainu , a jak je to s odvykanim. moc dekujeme za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, máte pravdu, že chování Vašeho syna, alespoň podle toho jak ho ve zkratce popisujete, ukazuje na možné problémy s drogami. Kokain je velmi finančně náročný, kromě toho se bere obvykle spíše formou šňupání. Spíš by mohlo jít o pervitin. Nicméně, tak jako tak, důležité je, jestli nějaké drogy bere. Je potřeba syna přimět k tomu, aby se s Vámi na toto téma vážně bavil. Také by měl začít dodržovat nějaká pravidla a režim, které by mu braní drog znesnadňovaly. Pokud je mu 20 let a bydlí doma, měl by už na domácnost nějak přispívat (nebo chodit pravidelně do školy) a v mnohém se o sebe postarat sám. Určitě to ale nebude lehké a chápu, že jste z celé situace špatní a máte o něj velký strach. Proto by bylo dobré poradit se s nějakým odborníkem osobně, kdy budete mít čas a prostor jít více do podrobností. Pokud byste potřebovali kontakt, napište, kde by to mělo být. Dobrá databáze existuje i na stránkách www.drogy-info.cz, v sekci "mapa pomoci".