jan
Chci se prosím Vás zeptat: mám problé s Neurolem dříve to byl Xanax,Neurol, Frontín a dneska zase je to Neurol co mi je předepisován. Cca.před 12 lety jsem byl u lékaře (neurologem) s mírným mravenčením v oblasti obličeje a dolních končeti, po několika vyšetřeních srdce ,hlavy a ruzných sono a ultrazvuků se nic zvláštního nepotvdilo.Tak napsal Xanax a to hned 2mg ráno,2mg,odpolednea 2mg večer. Nikdy před tím jsem nemněl žádné fobie, ani panické záchvaty,dělal jsem na střechách, úplně beze strachu a najednou jsem mněl strach i na malém žebříku,potom jse přidaly různé problémy v hromadných dopravních prostředcích,přestal jsem jimi jezdit úplně.Mám problémy jezdit i autem před každou jízdou mám strach bez Neurolu neudělám krok z domu,uzavřel jsem se před lidmi,i když pracuju velmi intenzivně (stavebnictví)největší potíže mně dělá cesta do práce a potom už to zvládám celkem dobře, nejhorší jsou rána.Mám takový pocit že, za ta léta tyto všechny léky ve mně vyvolávají pocity úzkosti a některé fobie.Poraďte prosím co stím Je mi 44 let a jsem z Ostravy. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, léky, které jste užíval, patří mezi tzv. benzodiazepiny a obsahují účinou látku alprazolam. Ve většině případů se používají k léčbě psychických problémů jako je úzkost, deprese a panické poruchy. Takové látky mají nejen potenciál vyvolat závislost, ale také řadu vedlejších účinků. Vedlejších účinků mohou mít podobné léky celou řadu (třeba i pocity úzkosti, jak se o nich zmiňujete) a proto je potřeba užívat je pod pravidelným dohledem lékaře, se kterým můžete svoje pocity konzultovat. Doporučila bych Vám proto obrátit se na svého lékaře, neurologa, nebo psychiatra a vše s ním důkladně probrat. Nejste zdaleka jediný, kdo podobné stavy prožívá, ale bez toho, že o nich budete se svým lékařem mluvit, se situace nezmění. Ptal jste se na radu, co dělat? Doporučuji Vám tedy obrátit se na svého lékaře, případně se objednat k nějakému psychiatrovi či neurologovi. V Ostravě jich jistě najdete víc než jednoho. Držím palce a půjde-li to, dejte vědět, jak se situace vyvíjí. S pozdravem, Gabriela Koryntová.