Natka
se svým problémem jsem se sem již jednou obracela..má matka brala drogy a nyní se podruhé léčí..s otcem se rozvedli a nyní se svou mladší sestrou(12) žiji u tety a strejdy...poprvé jsem měla problém se svou sestrou a ted ho mám i se sebou...na silvestra jsem jela ke svám sestřenkám Anetě(12) a Lucii(13)jsou stáří se mnou a mou sestrou....bydlí na vesnici nedaleko Milevska kde žiji já.jela jsem tam a spadli ze mě veškeré starosti..doma musím neustále řešit kdo půjde vyvenčit psi kdo utře nádobí ap. jsou to prkotiny ale když to doma neudělám teta přijde naštvaná a křičí celý den...když sem se vracela z jickovic byla teta a strejda znovu nervní jako jsou vždycky...domů se už vůbec netěším..kvůli komu to je?

Odpověděl: Jakub Minařík
Já myslím, že to není kvůli nikomu. To tak prostě je - asi jsou strejda s tetou trochu neklidní, přeci jen mít na starost děti sestry, která se léčí kvůli drogám nechává v člověku fantazie co se všechno ještě může dít, ... A zkušenosti které člověk načerpá s věkem jsou někdy spíše špatné a tak mají fantazie o tom co všechno se ještě může stát. No a ty (omlouvám se že ti tykám) to vzhledem k situaci taky nemáš lehké a tak tohle daleko citlivěji vnímáš. To je celkem přirozené. Možná by bylo rozumné se obrátit na někoho, kdo se specializuje na pomoc dětem, které mají problémy (ve 13 jsi myslím blíže dětskému věku, než dospělému), aby ti se situací pomohl a poradil. Ono sdílet problémy může být cesta k jejich řešení a možná by se pak dal zprostředkovat nějaký rozhovor i s tetou a strýcem, protože oni třeba nevnímají, jaké problémy řešíš. Asi nejjednodušší by se bylo obrátit na linku bezpečí, kde by ti našli nějaké kontakty ve tvé blízkosti, ev. poradili po telefonu, kontakt najdeš níže. Neboj se tam zatelefonovat, kolegové jsou na podobné problémy připravení a vzhledem k tomu, že jim tu a tam přednáším, tak vím, že jsou to vesměs mladí a chápaví lidé, kteří si s tebou o tvých problémech mohou pohovořit a něco vymyslet. Nu a kdyby byl nějaký problém, tak zase napiš. koneckonců, napsat můžeš tak jako tak. Zajímalo by mě, jak to dopadlo. Linka bezpečí 800 155 555 nonstop. P.s. Kdyby ti vydilo to tykání, tak stačí napsat. Jinak - kdybys měla pocit, že i ty mi chceš tykat, tak jsem Jakub. :-)