Mam to pod kontrolou?
Petr
Dobry den, prilezitostne uzivam drogy ruzneho druhu. Vzdy postupuji stejne: dukladne nastudovani latky/jejich ucinku, zhodnoceni, zda mi jeji uziti muze neco "dat", po te v pripade psychedelik dukladny set&setting a uziti, vetsinou bez doplneni nejakou jinou latkou. Po te zhodnoceni, zda mi to neco prineslo a po te rozhodnuti, zda ma cenu s latkou jeste nekdy prijit do styku. Takhle jsem uz vyzkousel marihuanu (stredni obliba, individualni uziti cca 2x za mesic) lysohlavky (velika obliba, velky respekt-uziti 1-3x rocne), pervitin (hnus, jedine a rekl bych posledni uziti), kokain (velka obliba, uziti max. 1x za pul roku-ani to ne), MDMA (vetsi oblibenost, uziti cca 4-5x do roka), salvinorin-salvej(vysoka obliba, posledni dobou uzivam docela casto). Urcite nemam touhu o poznani opiatu, nemam zadne psychicke, ani fyzicke bolesti, ktere bych potreboval tlumit a nemam k tem latkam duveru. Naopak me laka zkouska LSD, na zazitek se dlouhodobe pripravuji. Muj osobni nazor je, ze uzivani drog mam pod kontrolou, resp. ze sklouznuti do problematicke sfery je u me minimalni. Ve vetsine pripadu pro me znamenalo uziti (vetsinou psychedelik) obohaceni zivota. Ovsem cast meho okoli si nemysli to co ja, tak se chci zeptat, jestli to podle Vas, odborniku mam tak pod kontrolou, jak si myslim. Dekuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jdete na to opravdu vědecky, až si říkám, že to ani k užívání drog, které bývá aspon zpočátku většinou o neřízeném požitkářství, skoro nesedí. Nebudu Vám dávat rozhřešení, jestli máte problém, nebo ne. To opravdu takhle po internetu nejde rozhodnout. Zkuste se lidí kolem, kteří mají opačný názor, zeptat, proč si to myslí. Je pravda, že mě také napadá, proč potřebujete tak precizní experimenty a proč tím trávíte takového času? Asi byste na to měl i precizní odpověď...Pokud Vám to takhle vyhovuje, máte pocit, že všechno je jak má a nikdo Vaším chováním a experimentováním nestrádá, tak je to Vaše věc. Třeba Vás to jednou přestane bavit a začnou Vás místo drog, kterým zřejmě věnujete nepřiměřeně času (přípravě, teorii atd.), zajímat víc lidi kolem...