Emilie
Dobrý den, moje kamarádka už dlouhou dobu požívá modafen a zapíjí to alkoholem...chtěla bych se zeptat jestli to má ňáký následky nebo něco...jak bych ji mohla pomoc?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jestli se ptáte na zdravotní následky, tak taková kombinace není rozhodně vůbec dobrá pro játra. Kromě toho při kombinaci léků a alkoholu vždy hrozí akutní selhání, bezvědomí apod. je to jedna z nejnebezpečnějších kombinací. Co je ale podstatnější, že kamarádka to zřejmě dělá z nějakého důvodu. Asi jí tedy nebude úplně dobře psychicky. Zkuste si s ní popovídat o tom, co se s ní děje, proč má potřebu takhle ovlivňovat svoje vědomí, co jí trápí, nebo na co chce prášky a alkoholem zapomenout?