drogy
jaja
Dobrý den, máme syna 19 let. Podezření na to , že bere drogy máme již dlouho.Doma se ztrácely věci a vše co jsme mu koupili prodal.Před rokem opustil domácnost a pomalu půl roku jsme o něm nic nevěděli. Nyní před vánocemi se vrátil je hubený náladový až agresivní. Po celý rok nikde nepracoval.Nyní si našel práci ale vydržel tam pouze týden. Dnes jsem objevila u něj v pokoji injekční stříkačky.To že kouří mariuhanu to víme taky.Nyní je syn opět nezvěstný.Ani do práce nedirazil. A to že bere drogy a potřebuje pomoc to vše popírá. Už nevíme s manželem jak dál. prosíme o radu jak dál a co s tím když syn nechce. Nechci aby skončil někde na ulici jak už se to stalo.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bohužel to, že skončí na ulici, je pro něj zřejmě nejkratší cesta ke změně. Pokud ho budete tahat z problémů, tolerovat mu krádeže doma a braní drog přímo ve Vašem bytě, docílíte akorát toho, že se vždy vylíže z nejhoršího a zjistí, že s Vaší podporou klidně zvládně brát dál. Vy z toho budete naprosto vyčerpaní a dříve nebo později mu dvěře stejně zavřete. Proto je lepší dát si jasné hranice co nejdříve. Vím, že to není vůbec lehké a snadno se to píše, když nejsem na Vašem místě. Vycházím ale ze zkušenosti mnoha rodičů. Dokud syn sám nezačne ve svém braní vidět problém, nedá se dělat nic lepšího, než alespoň chránit zbytek rodiny před zhroucením. Určitě by bylo dobré o celé situaci se podrobněji poradit osobně. V Liberci máte takovou možnost např. u sdružení ADVAITA, Rumunská 14/6, Liberec, 460 01, telefon: 482 750 607, kde by měli poskytovat i služby rodičům, případně Vás nasměrují lépe, než my z Prahy.