Jak jí můžu pomoct?
Kristina
Moje máma je alkoholik-vydržela abstinovat 5 let a vššechno bylo fajn, ale za poslední rok se u nás doma střídá jen období, kdy pije a období, kdy abstinuje. Odmítá o tom mluvit, nepomáhá řev ani milé vysvětlování. Už nevím, jak jí mám pomoct-čas od času dělám doma čistky a když nějaký alkohol najdu, tak ho vyliju-pije vodku...jenže takhle už to nejde, protože já sama už nevím kudy kam-mám žaludeční problémy a nemůžu to nikomu říct...hrozně se bojím

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, věřím, že taková situace v rodině musí pro Vás být neuvěřitelnou zátěží. Nesouhlasím s Vámi ale v tom, že byste to nemohla nikomu říct. Stejně jako existují odborníci pomáhající závislým, jsou také zařízení věnující péči jejich rodinným příslušníkům. Ti to mají v mnoha ohledech ještě mnohem těžší a často na sebe zapomínají. Zkuste využít nějaké takové služby. Nejen, že budete moct celou věc někomu povědět, ale také se možná dozvíte zajímavé rady a nápady, jak situaci dál řešit. Pokud byste nevěděla, kde nějakého odborníka najít, napište lokalitu, ráda Vám pošlu odkazy.