syn narkoman
olča
Chtěla bych radu kam se obrátit mám syna narkomana a alkoholika v jednom.Nyní slibuje,že podstoupí léčbu nevím nevěřím mu,ale pokud kde mám začít.Je mu sice 24 let,ale pochybuji,že sám cokoliv udělá.Budu štastná když se nám podaří ho k této léčbě donutit.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Zkuste mi napsat o situaci více podrobností a také odkud jste a já bych Vám mohla doporučit nějaké zařízení, kam by se syn mohl obrátit. Potřebovala bych vědět, jaké drogy syn užívá, jak dlouho, jak dlouho trvají problémy s alkoholem, jaké další potíže (sociální, zdravotní) jsou případně s jeho závislostí spojené, zda bydlí u Vás... Pokud je motivovaný k léčbě, tak myslím, že by bylo nejlepší to nechat na něm. Mohu Vám poslat kontakty a on sám by si pak měl nástup do léčby vyřídit. Není vhodné to dělat za něj. Můžete ho v tom podpořit a pomoci, ale měl by se rozhodnout sám a nést za odpovědnost. Vím, že se to lehko říká, ale v opačném případě většinou nebývá léčby moc úspěšná. Můžete se i Vy zajít někam osobně poradit, získat podporu a ujasnit si, jaký postup by byl se synem nyní nejvhodnější. Napište a zkusíme vymyslet, jak na to. Zatím držím palce.