Pervitin a Epiral
Katarina
Dobry den, chtěla jsem se zeptat jestli je nebezpečné užívat pervitin, když mám od doktorky předepsaný prášky Epiral 100, beru 2 deně. Pervitin užívám deně 2 roky.

Odpověděl:
Dobrý den Katarino, jsem rád, že se na nás s Vaším dotazem obracíte. Jen po zběžném přečtení informací o léku Epiral musím potvrdit Vaše obavy. Kombinace tohoto léku s pervitinem není rozhodně dobrá. Vzhledem k tomu, že Vám byl Epiral předepsán, se mohu domnívat, že v současné době máte problémy, které si vyžadují léčbu. Ať už jde o epilepsii, nebo o prevenci depresivních fází při bipolární poruše, pervitin má rozhodně negativní vliv na onemocnení a samozřejmě i na léčbu. Pervitin, ale napřílad i alkohol a ostatní drogy, mohou způsobit spuštění epileptického záchvatu, nebo odstartovat propad do depresivní fáze u bipolární poruchy. Dále si říkám, že když (jak píšete) pervitin užíváte denně už dva roky, je pomalu čas si dát pauzu - a nejlépe už navždy. Doporučuji Vám tedy rozhodně po dobu léčby Esipralem (i případně dalšími psychofarmaky) abstinovat ode všech drog, včetně alkoholu! Nemusí to být snadné, ale z Vašeho dotazu mám pocit, že Vám o Vaše zdraví jde a že si uvědomujete jeho hodnotu. To je moc dobře. Pokud se tedy pro abstinenci rozhodnete a budete to chtít vzít za ten správný konec, můžeme Vám zprostředkovat kontakt na zařízení ve Vašem okoli, kde Vám pomohou při prvních krocích na "správné" cestě. Stačí napsat z jakého regionu jste. Nevím, zda jste byla někdy v léčbě závislostí - pokud ano, bude to takové opakování:). Rozhodnutí skončit s drogami je veliká životní změna. První kroky nebývají snadné, zvlášť když je na to člověk sám. Proto doporučuji jako nejsnadnější a nejspolehlivější cestu k cíli kontakt s odborníky. Jsou tu pro Vás a věřte mi, že mohou pomoci. Tak co Vy na to? Dejte vědět, jak to vidíte Vy. Budu rád. Zdravím Vás a přeji jen ta správná rozhodnutí a také štěstí a sílu do nového roku s osmičkou na konci. Štěpán Veis