Otázka
Denisa
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, kolik dávek mají narkomani z gramu heroinu nebo pervitinu? Píšu seminární práci a třídu to zajímá. Na internetu jsem se dočetla informace, které mi ale nejdou matematicky dohromady. Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, nečekejte jednoznačnou odpověď. Záleží to především na čistotě drogy, která velmi kolísá, zejména u heroinu. Dalším faktorem je tolerance uživatele - tzn. na jakou dávku je zvyklý. Začínající uživatel udělá z gramu heroinu 10 i více dávek. Pro "pokročilého" uživatele může gram znamenat jen jednu dávku. Další faktor je způsob aplikace. Nitrožilní aplikace bývá "úspornější". Při kouření bývají dávky zpravidla vyšší, ale dlužno říci, že kouření je aplikace výrazně bezpečnější. Stejné faktory hrají roli i u pervitinu. Můj hrubý odhad je, že z gramu pervitinu nebo heroinu průměrný uživatel udělá 2 - 4 dávky. Hezký den. TN