Natka
prosím vás pomocte mi..moje mamka brala drogy ted se léčí už podruhý snad už to vydrží..naši se rozešli když mi byli asi4 roky takže ted sem se svojí mladší ségrou(12)u tety a u strejdy...mě je 13 a moje ségra dělá fůrt nějaký průšvihy..teta jí moc nezvládá ale v poslední době je Aneta docela v pohodě jenže bratranci na ní,dřív i na mě fůrt řvou,že se jim nabořila do rodiny a že jí doma nechtěj je jim 15 a 17 let...Aneta mi řikala že dneska chtěla utéct...bojim se že utěče protože když něco udělá a teta se na ní zlobí tak si myslí že sou všichni proti ní a že jí nikdo nemá rád co mam dělat????

Odpověděl:
Ahoj Natko, myslím, že bude nejlepší, když se se vším svěříš své tetě nebo strejdovi. O všem, co se v rodině děje je potřeba společně mluvit, aby se vám všem žilo spolu lépe. Když vás teta přijala do rodiny, jistě to udělala s tím, že tam máte svoje místo a že se o vás chce postarat. Spolehni se na to. Možná bude třeba domluvit nějaká pravidla společného soužití, ale to nic nemění na tom, že máte se sestrou právo na vlídné a láskyplné přijetí. Hlavně si nedávejte za vinu, to, co vám vyčítají bratranci. Zjednodušeně se to dá říci takhle: Vy jste nezavinily situaci ve které jste. Přijetí do rodiny bylo rozhodnutí tety a strejdy. Teď od nich potřebujete pomoc a máte na ni právo, tak o ní požádejte. Oni také jistě uvítají vaší snahu o zlepšení společných vztahů. Útěk by celou situaci jen velmi zkomplikoval. Přeji ti, ať to všechno dopadne dobře a ať vám všem nový rok přinese šťastnější život. Zasloužíte si ho! TN