drogy
maja
dobry dem mam prosbu jak poznam jako laik že my ditě uživá drogy a na koho se mam jinak obratit jedna se my o 17 dceru auž si sni vážně nevim rady chování vůči matce se změnilo k horšimua ted se my začla potloukat po nocich aniž by dal vědět dekuji za brzkou odpověd

Odpověděl:
Dobrý den, rozlišit, zda změny v chování dcery způsobilo užívání drog nebo mají jiné příčiny, může někdy být docela problém. Zkoušela jste si už o tom s dcerou v klidu promluvit? Bez výčitek a obviňování jí říci, že jste si všimla, že se změnila a že vás napadlo, jestli nemá třeba problém s drogama. Klidný a nekonfrontační rozhovor by měl být tím prvním krokem k řešení takovýchto potíží. Chápu, že to může být poměrně náročné, zvláště pokud dcera není ochotná o problémech komunikovat. Ale ať už jsou za jejím chováním drogy nebo jiné důvody, vaše dcera je nezletilá, předpokládám, že ji živíte a žije s vámi ve společné domácnosti, takže máte právo po ní chtít, aby dodržovala určitá pravidla. (např. v rámci možností pomáhala v domácnosti, dala vědět, kde je a dodržela dobu návratu, přiměřeně prospívala ve škole nebo chodila do práce atd.). Asi by bylo rozumné, kdybyste se zašla někam poradit osobně, takto přes internetovou poradnu se to příliš řešit nedá. Doporučila bych vám buď poradnu pro rodinu a mezilidské vztahy, ty jsou v každém větším městě, anebo to zkusit probrat v nejbližším kontaktním centru, která většinou poskytují poradenství i rodičům s problémy jako je váš. Kdybyste potřebovala konkrétní adresu, napište region a my vám zkusíme někoho doporučit. Jinak řadu užitečných informací na toto téma najdete například na stránkách www.odrogach.cz , portál "rodiče", základní info je také na těchto stránkách v rubrice "pro rodiče". Přeji hodně štěstí.