finanční otázka léčení v novém roce
rodiče
Náš syn nastupuje v novém roce na léčení drogové závislosti.Dodoby nástupu bydlí u babičky.Na podporu v nezaměstnanosti nemá nárok(je tam přihlášený) a na soc. úřadu mu řekli,že také nemá na nic nárok.Nemá žádné fin.prostředky a rodina mu pomohla vyřešit všechny nedoplatky(ZP,pokuty,poplatky městu,..) Je nějaká možnost(úleva) u poplatků v nemocnici,zdravotního pojištění pro lidi kteří chtějí skončit s drogamy? Děkuji za radu.

Odpověděl:
Dobrý den, ohledně vašeho dotazu jsem kontaktovala JUDr.Ing. Helenu Svatošovou z Právní poradny A.N.O. Její odpověď přeposílám níže. Jinak vám přeji, ať to synovi s léčbou vyjde a věci se brzy obrátí k lepšímu. Jana Marečková "Dobrý den, obecně lze říci, že osoby s minimálními či nízkými příjmy a majetkem mají jako poslední možnost nárok na dávky pomoci v hmotné nouzi. Pokud je osoba příjemcem těchto dávek, s potvrzením ne starším třiceti dnů, může získat i úlevu od poplatků za lékařskou péči. Vzhledem ke komplexnosti problematiky a tomu, že právní úprava je zcela nová, se doporučuji pro detailní přehled možných úlev a dávek obrátit na příslušný orgán státní správy, tj. odbor sociálních věcí obecního úřadu, oddělení státní sociální podpory; některé úřady mají k tomuto i specializovaná informační střediska. Další možností je informace od některé z občanských poraden, které jsou zaměřeny na oblast sociálních dávek. Seznam občanských poraden naleznete na www.obcanskeporadny.cz. Za PPANO, Helena Svatošová"