Fanthomas
ahojky asi mi nepomůžet ale aspoň sem to zkusil.Moje holka si podřezává žíly a já o ní mam strach aby se jí něco nestalo.Můžete mi napsat nějakej typ na odnaučení nebo nějakou webovou adresu o odnaučení tohoto blbého zvyku?Předem děkuji Fanthomas

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejsem si jistá, zda se podle Vašeho popisu jedná o záměrné sebepoškozování nebo zda se jedná o závažné sebevražedné chování. Sebepoškozování je psychická porucha, která se nedá jen tak snadno odnaučit na základě nějakého jednoduchého návodu a k tomu, aby se přítelkyně tohoto "zlozvyku" zbavila, bude potřeba spíš nějaká dlouhodobější psychoaterutická či psychiatrická pomoc. Zázračné rady bohužel neexistují, stejně jako při "odnaučování" z drogové závislosti. Zkuste s ní o tom promluvit. Nevím, zda už jste měli nějaký rozhovor na toto téma a jak se k tomu partnerka staví a jak své chování vnímá. Když by byla ochotná zajít za někým z odborníků, tak mi prosím napište, odkud přítelkyně je a kolik je jí let, a já bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, kam by se mohla obrátit. Zatím přeji hodně štěstí a pokud bude potřeba, tak znovu napište a já Vám poskytnu ty kontakty.