agrese u dosp.syna
Teta
Můj synovec-je mu 17let,v poslední době 2xpřišel domů opilý.Po domluvě rodičů byl nepříčetný.Mlátí kolem sebe hlava nehlava,rozbil počítač,židlemi tříská do nábytku,psa,kterého má rád nakopl,rval se sše svým otcem.Zklidnil se až po příjezdu policie,kterou zavolala matka.Oba rodiče si myslí,že bere drogy,nevědí si s ním rady.Prosím poraďte.Teta

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je velmi obtížné radit něco z tak krátkého popisu a ještě k tomu z popisu třetí osoby. Doporučovala bych rodičům ať navštíví poradnu pro rodiče drogově závislých a proberou tam podrobně celou situaci. V každém případě by bylo dobré se synem promluvit ve chvíli, kdy je střízlivý a klidný a zeptat se ho, co se s ním děje, jestli ho něco trápí apod. Pokud je to možné, měl by s ním spíš vyjednávat otec, který u něj bude mít možná větší autoritu. V případě, že nic takového možné není, nebo už to bez výsledku proběhlo, obvykle je třeba nastavit přísnější pravidla společného soužití, kterým by se měl v 17 letech přeci jen ještě podřizovat. Jak jsem ale už psala, každý případ je jiný, hraje v něm roli mnoho faktorů a proto by bylo lepší probrat ho podrobněji. V případě že by nebyla pro rodiče únosná poradna, ať alespoň napíší sem, s podrobnějším popisem.