pomoc dceři
edA
moje dcera je závisla na perniku také kouři mariánku, problem jednou přizna pak popře nedokažu ji přimět k lečbě.ma třiletou dcerku žije s přitelem take závislym. skusila jsem co jsem mohla výsledek žádny . da se jěště něco dělat prosim pomozte poradte. nezvladla jsem to poznat v začatcich a nechci se zmišit s tim že se nedá nic dělat pokud ona sama nechce a ona nechce je to jeji životni styl jak tvrdi. děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Chápu, že jste ve složité situaci a že není jednoduché s tím něco dělat, jestliže je dcera již dospělá a léčit se nechce. Pokud by neměla dceru, byl by to pouze její problém, ale s ohledem na dítě by stálo az to se pokusit pro ni něco udělat. Možná by bylo nejlepší, pokud byste měla možnost se s někým z odborníků poradit osobně, získat nějakou podporu a zkonzultovat, jaký by byl nejlepší postup a jak s dcerou komunikovat dál. Jen pro Vaši informaci - existuje i léčba, do které může nastoupit drogově závislá matka i spolu se svým dítětem, aby nebyli v průběhu léčby odděleni (terapeutická komunita Karlov, o. s. SANANIM). Zkuste mi napsat, odkud jste a já bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit. Zatím držím palce a přji hodně štěstí.