marihuana
zklamaná matka
dobrý den, náš 18-letý syn užívá marihuanu. Něco jsem tušila již delší dobu - zhoršilo se mu prospěch ve škole ( je na učňovské škole), objevily se nějaké zameškané hodiny, občas nám zmizely peníze... zajímalo by mne, kolik stojí marihuana pro nějakou standardní denní potřebu ???? Zatím syn dostával denně od 50-100 Kč m na víkend více občas mi zmizely peníze z peněženky , ale stalo se to, že se nějak dozvěděl PIN karty mého muže a stačil za měsíc vybrat 30 000 Kč, než jsme na to z výpisu přišli. prohledala jsem proto jeho pokoj, a našla pytlík mar - odhadem asi 100 g a spoustu malých prázdných PE sáčků s tzv.zipem. Takto se nechá mar.koupit, nebo je možné, že syn začal s jinou drogou ???? Vpichy určitě nemá, to jsem si ho prohlídla , když spal ( spí nahý) . Dosud situace vypadá tak, že přestal komunikovat , v bytě se zdržuje ve svém pokoji , chodí docela brzy spát , je prostě laxní" , rozhodně na něm nepozoruji nějaké euforie, dobrou náladu apod... Marihuanu užívá tak, že ji z poloviny plní do normální cigarety ... Snažím se ho kontrolovat, takže do školy více méně chodí , na školní praxi taky ( sem tam odejde ze školy dříve) . Ale krádež tak velké částky se mnou otřásla a teď nevím, jak se mám k němu zachovat. je sice plnoletý, ale stále studuje, mohu ho vyhodit z bytu ???? Mám strach, že když mu natvrdo zamezím přístup k penězům, že si je začně opatřovat jinde krádežemi a skončí ve vězení, dke se určitě nenaučí nic dobrého. naopak. Jsme normální rodina, věnovali jsme mu spoustu času , společné akce a dovolené u moře i na horách, sportovní aktivity apod... asi, tak do konce 1.ročníku to byl normální kluk, trochu flink , ale normální. Pak se dostal do nějaké partičky a totálně se vše otočilo. Stále jsem otřesená z té krádeže tak velké částky ( zjistila jsem to minulý týden) a nevím co mám dělat ......děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vůbec se Vám nedivím, že Vámi krádež otřásla. Rozhodně byste si o tom měli otevřeně promluvit a měla by následovat nějaká reakce. Napadá mě např. že by šel syn na brigádu a peníze Vám postupně vracel. Měl by vědět, že je to opravdu vážná věc, co udělal. Je sice plnoletý a můžete ho vyhodit, ale účinnější asi bude nastavit mu jasná pravidla, která bude muset doma dodržovat. Bylo by dobré, kdyby to s ním řešil otec, jako mužská autorita. O to spíš, že šlo o jeho kartu. Ohledně vašich dotazů na drogu - na marihuanu jsou to poměrně vysoké částky. I jiné drogy se dají aplikovat např. kouřením nebo šňupáním. Co ale ve skutečnosti s penězi udělal Vám řekne jen on sám. Pokud byl dlouho bezproblémový, zkuste s ním mluvit otevřeně, bez velkých výčitek. Měl by ale dostat jasné mantinely, co si může doma dovolit. Jistě jste nenapsala do dotazu vše, proto bych Vám doporučovala zajít se někam poradit osobně, mohla myste s něčí pomocí najít cestu, jak se synem dál. Pokud byste potřebovala kontakty, napište kde by to mělo být.