Odvykání
Blanka
Prosím o dotaz.Po několika operacích páteře během několika let jsem brala nejdříve OxyContin 20, ale pro bolesti žaludku mi byl změněn na náplasti Durogesic 25.Mimo jiné jsem brala cca 3 měsíce i Citalec 20 a Rivotril 0,5.Asi před měsícem a půl jsem vysadila Citalec a Rivotril. Následně jsem prodělala chřipku a od té doby mám stavy třes, zimnice, návaly horka, pocení, nevolnost, silná bolest kloubů a svalů. Je možné, že by to byly tzv. abstinenční příznaky ? Co mohu nyní po měsíci dělat ? Mám se opět vrátít k těm lékům (Citalec a Rivotril), či zvýšit dávku Durogesicu ? Za odpověď děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, především mám dojem, že byste se měla poradit se svým lékařem, který vám léčbu naordinoval. Zcela zjevně mají vaše obtíže spoustu různých "ale" a základem je nepochybně stav vyvolaný onemocněním páteře. Myslím, že vám neumíme poradit. Jinak to, co popisujete, se mi nejeví jako odvykací stav po vysazení rivotrilu a citalecu, spíše bych odhadoval, jestli se nejedná o nějkou počínající virovou infekci. A měsíc není krátká doba, na vašem místě bych se poradil se svým lékařem a vyčkal bych.