perník
samox
Dobrý den,mám syna 23 let že je na drogách jsme měli podezření s manželkou dlouho.Teď jsem zjistil že je to perník.Jeho dojezdy jsou už neunosný halucinace,pronásledování a nejhorší je agresivita vůči manželce.Jsme oba dva psychicky na dně minule jsem ho i zbil.Nevíme co máme dělat pořád zapírá že nic nebere.Když jsem mu navrhl,že sním zajedeme do protidrogový poradny o tom nechce ani slyšet. Já jezdim na montáže takže celý to peklo většinou zažívá manželka sama.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to velice složitá situace. Myslím, že to asi nevyřešíme jednoduše takto přes internet. Mám pocit, že by Vám i Vaší paní mohlo pomoci, pokud byste se o tom mohli poradit s někým z odborníků osobně, probrat s ním všechny podrobnosti a zjistit, jaké jsou možnosti a jaký zvolit vůči synovi další postup. Syn si pravděpodobně problém příliš neuvědomuje nebo ho nechce žádným způsobem řešit a stávající situace mu vyhovuje. Je potřeba mít na paměti, že syn je dospělý a že pokud bydlí u Vás, měl by dodržovat nějaká pravidla soužití a pokud toho není schopný, tak jistě není Vaší povinností ho živit a poskytovat mu bydlení. Vím, že se to asi nesnadno poslouchá, ale někdy není jiná možnost než synovi tyto záležitosti odepřít, aby si uvědomil, že situace již je neúnosná a měl by ji nějak řešit. Ale jak jsem psala výše, myslím, že by bylo nejlepší to probrat s někým z odborníků a poradit se, jak dál. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů nebo nějaké zařízení, kam byste se mohli s manželkou obrátit. Zatím držím palce a napište. Řešení pravděpodobně bude vyžadovat nějakou dobu a nebude to hned, a právě proto myslím , že by bylo dobré využít nějakou odbornou podporu, kterou především Vaše žena jistě v tuto chvíli potřebuje.