Pervitin
Lenka
Dobrý den, nahodou jsem prisla na to, ze muj pritel bere pervitin. Nevim vsak v jaké míře, neb. jsem na něm nic neobvykleho nepozorovala. Chtěla bych ho poslat na drogový test, které by přítomnost pervitinu odhalil. Toto bych chtěla provádět periodicky každý měsíc. V této souvislosti mam 2 dotazy. Jak dlouho je v krvi pervitin přítomen,slyšela jsem, že i 4 měsíce. Pokud bych ho tam posílala pravidelně po měsící, znamenalo by to, že po následující 4 měsíce nepoznám, zda pokračuje v užívání nebo ne, neboť tst bude vždy pozitivní. Dá se z tstu také vyčíst, zda již přestal pervizin užívat?Velice děkuji za odpověd a pomoc!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Vaše informace je mylná, pervitin je detekovatelný z testu z moči (který se běžně provádí, protože v krvi jde o ještě kratší dobu) nanjevýš 1-2 týdny. Pokud je test negatviní, řekne Vám to s jistotou jen to, že přítel si cca 14 dní drogu nedal. Nevím, k čemu by Vám taková informace byla, jestli není jednodušší se ho prostě zeptat. Pokud mu nemůžete věřit, pak je otázka jak moc stát o takový vztah. Nemyslím si, že by do dospělého vztahu patřilo, že jeden druhému bude odebírat co chvíli moč a kontrolovat ho? Zkuste si s ním o situaci spíš otevřeně promluvit a sama v sobě si vyjasnit, co je pro Vás ještě přijatelné. Nepíšete, jaký postoj k tomu zaujímá přítel, jak dlouho bere, jak moc, nebo jestli třeba jen párkrát s pervitinem experimentoval. To vše je důležité, pokud se máte rozhodnout, co dál.