mariuana
marty
dobrý den chci se zeptat jaký budu mýt problemy když kouřím mariuanu v 15 letech a zjistí to třeba řiditelka školy co stím muže dělat???

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To záleží na mnoha okolnostech. Pokud budete kouřit trávu ve škole a někdo to zjistí, tak Vám pravděpodobně bude hrozit nějaká sankce podle školního řádu (snížená známka z chování, vyloučení ze školy, pokud jde o SŠ, oznámení rodičům...). Pokud budete s trávou ve škole nějak manipulovat, tak by mohlo jít o přestupek (držení marihuany) nebo dokonce trestný čin (pokud byste ji třeba předával/a spolužákům). S tím, že pokud je Vám více než 15 let, tak jste trestně odpovědná a hrozil by Vám problém s policií a případně i trestní stíhání (podle zákona o soudnictví ve věcech mládeže, kde to probíhá jinak než u dospělých). To je tak obecně k Vašemu dotazu. Variant je hodně a záleželo by na tom, jak by ta situace vypadala. Krom toho mě napadá, že časté kouření marihuany se moc neslučuje s dobrým školním prospěchem a z toho by mohl být taky problém. Krom toho má marihuana svá rizika, která se školou nemusí souviset (např. rozvoj psychických problémů, potenciálně i závažných, protože platí, že v čím mladším věku člověk začne trávu kouřit, tím je to pro jeho psychický vývoj rizikovější). No, když byste se chtěl/a zeptat na něco dalšího, tak se určitě ptejte. Když už Vás to neodradí od kouření trávy, tak aspoň budete znát ta rizika, která Vám mohou hrozit. Je to samozřejmě na Vás, jak se rozhodnete :)