Přítel bere, čekám miminko a nemám kam jít.
Dobrý den, jsem ve 4. měsíci těhotenství. Dříve jsem brala pervitin, ale kvůli miminku jsem před 2 měsíci přestala. Přítel bere dál a mývá psychózy a chová se k nám strašně. Bydlím u něho a rodiče mi nechtěji pomoct. Nemám ani kam jít. V tomhle prostředí miminko vychovávat nemůžu. Jsem zoufalá, každý den se bojím, jestli nás přítel nevyhodí. Nemám ani žádný příjem, jsem vedená na ÚP, ale nemám nárok na nic. Nedávno jsem dodělala školu a nikdy jsem nepracovala. Jsem zoufalá. Už několikrát jsem uvažovala o sebevraždě, ale nejsem toho schopná. Existuje nějaká varianta kam bych se mohla přestěhovat-sociální bydlení apod.??? Děkuju za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste ve velice obtížné situaci a je obdivuhodné, že se Vám daří abstinovat i za těchto podmínek. Je také dobře, že jste se rozhodla změnit prostředí a uspořádat si život s ohledem na miminko. Myslím, že to Vaše situace je natolik závažná, že ji asi ztěží vyřešíme takto přes internet. Napište mi, odkud jste a já Vám zkusím doporučit zařízení, kam byste se mohla obrátit a kde by Vám pomohli. Existuje např. terapeutická komunita Karlov SANANIM pro léčbu těhotných a také maminek spolu s jejich dětmi, kde by Vám pomohli jak dořešit závislost na pervitinu, tak i Vaši sociální situaci. V Praze také existují dvě ambulantní zařízení, kde pomáhají přímo těhotným a matkám s dětmi, které měli nebo mají problém se závislostí (Denní stacionář SANANIM a Centrum pro rodinu DROP IN) a kde samozřejmě pomáhají řešit i sociální podmínky. Samozřejmě existuje i řada variant jako jsou azylové domy, sociální bydlení a podobně, ale tam bývá často problém s místem a mohlo by trvat déle, než by Vás umístili. Nicméně, když mi napíšete, kde bydlíte, mohly bychom zkusit najít něco, co by pro Vás bylo dostupné. Sebevražda není řešení, to sama tušíte, i když chápu, že v takové složité situaci to člověka může napadnout. Myslete na sebe a na budoucnost pro Vaše miminko. Držte se, napište, určitě něco vymyslíme. Přeji zatím hodně štěstí.