závislost na lécích
renda
Dobrý den, ráda bych věděla zda může vzniknout závislost při užívání Tritica a Citalonu ,užívám je asi 2roky. Dříve jsem užívala Lexaurin, Tralgit, DHC Continus a měla jsem na ně závislost. Mám strach abych do toho zase nespadla. Děkuji Renda

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Léky, které berete, patří do skupiny antidepresiv (typ SARI - trazodon, účinná látka léku Trittico a typ SSRI - citalopram, účinná látka léku Citalon) a mají jiné účinky než léky, které jste užívala dříve. Lexaurin patří do skupiny benzodiazepinů a obvykle se užívá proti úzkosti, oba další léky (Tralgit a DHC Continus) patří do skupiny opioidů a obvykle se užívají proti bolesti. Obě tyto skupiny jsou léky, které jsou návykové, obzvláště při nadměrném nebo dlouhodobém užívání. Ty látky, které máte teď, závislost nevyvolávají. Mají jiný mechanismus účinku a jejich efekt je narozdíl od Vašich předchozích léků dlouhodobý a nastává postupně, nikoli okamžitě. Myslím, že nemusíte mít obavy. Nicméně, pokud byste měla o medikaci nějaké pochybnosti, zkuste to konzultovat s lékařem, který Vám je předepisuje. Mohou mít samozřejmě nějaké vedlejší příznaky nebo příznaky při vysazení po dlouhodobém užívání, ale nikoli ve smyslu závislosti. K úspěšné léčbě by měla ovšem patřit i nějaká forma psychoterapie, nikoli jen medikace. Přeji hodně štěstí a věřím, že s těmito léky se jistě budete cítit lépe.