závislost na subutexu
sedmikraaaska
můj přítel byl závislý na heroinu 10 let,teď už nějakou dobu docela dlouhou je na subutexu,chtěla bych vědět kdy se má se substituční léčbou přestat? Nedávno jsem ho nachytala jak si to dokonce píchá,ráda bych mu pomohla ,ale sama nevím jak,jak to vlastně s tou substituční léčbou je? Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Substituce je náhrada ilegálně získávané drogy legální variantou, která se volí tehdy, když uživatel drogy nechce vysadit a nebo nemůže abstinovat. V zásadě se s ní počítá jako s časově neohraničenou, tedy klidně do konce života. Přestat s ní lze tehdy, když se k tomu substituovaný rozhodne. Pokud si partner substituční látku píchá, pak je to samozřejmě problém. Nese to s sebou podobná rizika, jako když někdo injekčně užívá drogy. Pro vás je asi nejdůležitější riziko infekcí, zvláště těch, kterými vás může partner nakazit - jedná se o virové žloutenky a HIV. Jako dobré doporučení se jeví, kdyby jste se oba na tyhle infekce nechávali testovat. Doporučoval bych vám to nezanedbat i když partner vám jistě bude vysvětlovat že není hlupák, aby ... Akutní fáze infekcí může proběhnout bezpříznakově, onemocnění se pak může projevit až po letech komplikacemi. Pokud byste potřebovala kontakt, stačí napsat. Pokusím se vám nějaké míto, kde se můžete nechat testovat vyhledat.