pro Tomáše Nedvěda
anonym
Dobrý den,odepisuju na dotaz ze 7.12. 19:40 a chtěla bych poděkovat za velmi přesvědčivou a výstižnou odpověď. k tomu všemu bych dodala,že na světě je více hloupých lidí,kteří si povědí ,,ostatní ty chyby možná dělaj,ale proč bych je měl udělat i jáá??" Jestli se já poučím nebo nepoučím,to opravdu nevim....já sama nedokážu odpovědět. A k tomu,co mi droga vzala či dala,je odpověď taková,že karta stojí na okraji a kymácí se ze strany na stranu. Což znamená,že dala spoustu krásných zážitků,který není možno zažít v reálném světě,poznání nových věcí,nových lidí a nových cest,které nevedou vždy k dobrému cíly. a teď k tomu co mi vzala,vzala mi zdravá játra,nejlepšího přítele na světě,důvěru u mnoha lidí. Nejspíš to není moc na to,aby se konečně tahle holka rozhodla k 100% abstinenci,ale na každýho jednou dojde... Pak ještě proč nemluvím o tom co píšu sem i s mnou terapeutkou je taká,že já si to nedopuštím,,nebo alespoň nechci dopustit,že bych s tím mohla někdy zase začít. To je jen moje myšlenka kterou nechci pouštět zatím na vzduch,protože doufám,že se to zlepší. A proboha!!! pokud se k tomu někdy vrátím,tak nejspíš na terapie se rozhodnu nechodit a kdyby se tak nestalo,tak bych tam chodívala jen a jen z povinosti.... S pozdravem...

Odpověděl:
Dobrý den, v vašeho prvního dotazu nebylo cítit zdaleka tolik odhodlání ;-). Sama píšete, že "karta stojí na okraji." To znamená, že je reálná hrozba, že se obrátí na tu špatnou stranu. To, že si tuhle variantu nepřipouštíte je v pořádku, ale nezavírejte si další cestu. Realita je taková, že drtivá většina závislých se nevyhne relapsu. Je to běžná součást procesu odvykání. Tím vám ho pochopitelně nechci posvětit a ani bych vám ho nepřál, protože ralaps vždycky znamená velkou komplikaci. Proto je po relapsu nejhorší možné řešení přerušit kontakt s terapeutem. Naopak je potřeba ho zintenzivnit. Za svoje myšlenky na perník a za chutě se nestyďte a mluvte o nich co nejotevřeněji, pokud se chcete hnout z místa. To, že popíráte, že na vás má pervitin stále ještě nějaký vliv se vám může velmi vymstít. Chutím je třeba čelit, být na ně připravená, pracovat s nimi a ne je vytěsnit a hrát si na to, že nejsou. Jediná cesta je cesta maximální upřímnosti především sama k sobě - potažmo k vaší terapeutce ;-). Opatrujte se. TN