konopí
honza
Dobrý den, informace získané o konopí se na internetu liší a sám tedy nevím co je pravda a chtěl bych mít konečně jasno. Například informace o škodlivosti marihuany při kouření Drogová poradna - jen na rozdíl od obyčejné cigarety obsahuje marihuanová cigareta výrazně vyšší (až pětinásobný) obsah škodlivých látek. Dropin - jakékoliv kouření je karcinogenní. Obtěžuje okolí, snižuje množství kyslíku v těle apod. Existuje řada studií, které zjišťují, že škodlivost kouře z marihuany je mnohem nižší, než u kouře z tabáku. (poté následuje docela zajímavá pasáž o tom jestli v tabáku nejsou hlavním problémem radioaktivní prvky z půdy což by podporovalo předešlý závěr) na druhé straně, většina z nich kouří i cigarety - v mém případě v okolí pozoruji pravý opak Drogová poradna - Nicméně případy, se kterými jsme se měli možnost setkat, měly většinou dlouhý průběh a komplikace působily nemocným značné utrpení. - chci se zeptat jestli u tohoto jevu existuje studie pozorující u kolika % uživatelů se tyto komplikace vyskytnou, nebo prosím aspoň toho číslo hrubě odhadnout? tímto textem nechci propagovat užívání konopí, jelikož u mladších lidí kteří tuto drogu zneužívají je mj. riziko spuštění schizofremie (v tomto se zdroje shodují). dále se chci prosím zeptat jak je to s tzv. flashback efektem při používání marihuany, jedná se o mýt, nebo realitu? pokud je to doopravdy potvrzené tak prosím o studie kde by se dalo zjistit jak dlouho od posledního užití se dá daný stav prožít. Předem děkuji za vaši odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Ohledně rizikovoti kouře z konopí nejsem bohužel schopen citovat studie, které by potvrzovali to co jsem před několika lety napsal. Když o tom přemýšlím s odstupem, tak soudím, že při započtení různých faktorů jako je různá účinnost konopí a tím pádem i různé vykouřené množství konopí, ... nelze se dopracovat k nějakému konzistentnímu závěru. Ohledně zkušenosti s kouřením cigaret - moje zkušenost podporuje pohled, že většina kuřáků konopí kouří i cigarety, ale může to být dáno tím, že se setkávám se specifickou skupinou, u jiné skupiny tomu může být jinak. Ohledně studie u kolika uživatelů se komplikace vyskytnou a u kolika ne - jedná se o jednotlivé kazuistické případy, procentualně podíl komplikací při užívání fakt nevím a ani nevím, zda taková studie existuje. Vzhledem k nelegalitě konopí jako látky mám dojem, že spíše nebudou konzistentní data k disposici. Ohledně flash backů - ano existují, opět se jedná o jednotlivé kazuistiky a možnost flashbacku je i po řekněme roce nebo delší době. Studie, obávám se, také nebudou existovat, bude se jednat o jednotlivé kazuistiky. Nu, závěrem - pokud byste takové studie potkal, nalezl, ... tak mohu-li prosit, zajímalo by mě to samotného. Vzhledem k vytížení mám problém taková data soustavně vyhledávat. Dík. :-)