Co mám dělat
Jindra
Co mám dělat,aby si moje přítelkyně uvědomila,že má problém s alkoholem.Přes týden se drží,ale v pátek začne a leje do sebe dokud má co.Nevím co dělat a jak se zachovat,nechci jí ztratit.Její rodina od ní dala ruce pryč,bratr se s ní nestýká.Maminka jí umřela když byla malá,otec moc nemá zájem.Je rozvedená,má malou dceru,které se vzdala a vychovává jí její bývalá tchýně.Jsem s ní už přes rok a přiznávám,že ode mne postala pár facek když byla namol.Nejsem na to vůbec hrdý,ale prosím vás co mám dělat,ona chlastá cca 11 let.Poté co jí potrestaly v práci se přes týden opravdu drží,ale od pátku je to běs.Co mám dělat.skusil jsem zatím všechno,naslouchat,chlácholit,nadávat i vyčítat,ale nic mi nepomáhá.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že na to jdete celkem logicky, všemi možnými cestami. Nepíšete ale, jak se k problému staví ona, jestli ho vůbec vidí? Pokud ne, bude to pro Vás boj s větrnými mlýny. Zkuste s ní o problému mluvit během týdne, kdy je střízlivá a také jí naslouchat, co jí trápí, proč vlastně má potřebu takto pít. Lepší je, pokud se Vám podaří debata bez výčitek a vyžadování planých slibů. Zkuste to spíše z Vaší stránky, upřímně jí říci, co dělá její pití s Vámi, jak se cítíte, a že v takovém vztahu nedokážete dobře žít. Pokud by byla ochotná, zkuste jí požádat o společnou návštěvu odborníka. Pokud ne, určitě ho navštivte alespoň Vy sám a poraďte se podrobně, jak dál. Přeji Vám do nového roku více štěstí.