Mám šanci?
Tereza
Dobrý den,denně hulím trávu (dobře se mi potom spí),3x týdně kombinuji prášky s alkoholem a před 3 měsíci jsem skončila s užíváním pervitinu.Sice mám na něj pořád chuť,ale zatím se držím...Chtěla bych se zbavit ještě užívání léků (většinou na spaní)a toho kombinování s alkoholem. A na konec pak trávu. Nechci jít k lékaři, musím to zvládnout sama,i když už občas nevím jak dál. V dětství mě zneužíval otčín (nikomu jsem to neřekla),škola je v pohodě,jen občas doma to není ono. Ale to je asi všude.Rozmýšlela jsem se,že bych šla někam do K-centra,třeba by mi tam aspoň poradili-nevím. Léky jsem začala užívat,protože mám problémy se spánkem a když denně naspím 3-4hodiny,tak mi to nestačí.Pak jsem byla unavená...tak jsem začala s pervitinem.Pak léky a alkoholem.Není mi dobře(vím,že je to těma lékama)jak psychicky,tak fyzicky.Jsem "roztěkaná", podrážděná, unavená. Necítím se dobře mezi lidmi,jsem raději sama v pološeru a nechce se mi žít. Už nevím co mám dělat,myslela jsem si, že po "vyzasení" a abstinenci pervitinu to bude lepší,ale není. Snažím se léky "stáhnout" dávkování na polovinu, snad se mi to podaří. Ono to ani moc není o tom spánku,protože by mi stačil 1 prášek,já si jich dám i pět(pak jsou halucinace).Ten pocit se mi moc líbí,cítím se pak v bezpečí a spokojená, lehká.... Ale už to takhle dál nejde. Děkuji za odpověď. T

Odpověděl:
Dobrý den Terezo, určitě šanci máte! To jen na úvod. A teď k vašemu dotazu. Je dobré, že se Vám daří tři měsíce neužívat pervitin. Pokračujte dál. Dál k úplné abstinenci. Léky, alkohol, marihuana - máte toho ještě dost s čím se poprat. Zkusil bych to vzít od úplného začátku. Rozhodně se obraťte na kontaktní centrum ve Vašem okolí. Pomohou Vám ujasnit si, co skutečně musíte udělat pro to, abyste skončila s drogami úplně. Podle toho, jak popisujete svoji situaci, si myslím, že bez odborné pomoci to nepůjde. Problémy řešíte drogami, které Vám vlastně ani nepomáhají. Kombinace, které si dopřáváte mají v konečném důsledku negativní vliv na Váš celkový stav. Nejspolehlivější cesta, jak problémy úspěšně vyřešit je vyhledat odbornou pomoc. Myslím si tedy, jak už jsem psal na začátku, že šanci rozhodně máte! A podle toho, jak o své situaci píšete, mám pocit, že o věcech přemýšlíte a uvědomujete si, že je na čase jednat. Stačí se "jenom" rozhodnout a zvolit si léčbu (formu pomoci), která bude pro Vás nejlepší. Na závěr bych tedy zopakoval: rozhodně navštivte kontaktní centrum a proberte tam svoji situaci, pokud napíšete, odkud jste, my Vám pošleme kontakt. Určitě najdete formu léčby, která Vám bude vyhovovat. Zdravím a přeji jen to dobré! Štěpán Veis