neurol
Hanybany
Dobrý den, mám pocit, že jsem závislá na neurolu a zároven srach vzsadit ho. Už 4 roky se léčím s panickou úzkostí a agorafobií.Od samého začátku mi lékař nasadil neurol a antidepresia.Nejvyšší dávka nepřekročila 1mg denně. Po zlešení stavu a zařazení se do normálního života, jsem si nechala dávku snížit na 0,5mg neuroluSR.Následně na0,25mg.ALE.., nastaly kruté časy a asi jsem se unáhlila.Začala se mi točit hlava,pocení,paniky, pocity na omdlení, třes, bušení srdce, rudnutí,strach o sebe, zkrátka návrat agorafobie a toho věčného strachu ze všeho(+léčba vysokého tlaku-1/2 tbl.lokrenu). Vrátila jsem se tedy k 0,5mg neurol SR denně,abych vůbec mohla fungovat v práci a ve společnosti.Mám pocit,že už ho nepotřebuji,neb víc už mi asi nedá,aby mi bylo lépe.Ale zároveň bez něj nemohu fugovat a mám strach,že když ho vysadím,že to nezvládnu.Já vlastně ani nevím jestli je potřeba ho nadále užívat.Lékaři mi tvrdí, že záleží na mě.Ale jak já mám posoudit,že je ten správný čas,když se denně peru s úzkostí a těmi nepříjemnými stavy? Pokud zvolím cestu vysazení, budu muset někam na odvykání nebo se to dá zvládnout i při práci a denním životě?Kdy vlastně poznám ten správný čas?Nehledě na to, že změna medikace jako další alternativa,mě děsí.Po zkušenosti s Welbutrinem a argofanem, mám strach brát něco jiného(vím,že bych tu změnu nezvládla).Tak vidíte mám už i strach z léků!!! tak přeji hezký den a děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, obecně platí, že léky ze skupiny benzodiazepinů, mezi něž patří i neurol, se mají vysazovat postupně a pod lékařským dohledem a často se to dá zvládnout i ambulantně. Vzhledem k tomu, že se již 4 roky léčíte na panickou úzkost a agorafobii, bylo by vhodné konzultovat to s vaším ošetřujícím lékařem, který vám medikaci předepisuje a který zná vaši anamnézu i aktuální stav. Myslím, že řešit tyto věci prostřednictvím internetové poradny není zrovna optimální. Chápu, že vás případná závislost na neurolu trápí, ale vzhledem k tomu, že jej berete z důvodu konkrétních zdravotních problémů, pod lékařským dohledem a v nízké dávce, neviděla bych to nijak dramaticky. Nebojte se problém probrat se svým lékařem, může zvážit jak změnu medikace tak i zkusit neurol postupně vysnižovat. A změny léků se netřeba tolik obávat, i když jste si ověřila, že některé z nich vám "nesedly", není nikterak neobvyklé, že v případě léčby psychofarmaky, se adekvátní medikace nenajde hned napoprvé, ale je třeba vyzkoušet více variant. Přeji hodně štěstí a ať je brzy lépe.