Alkohol
freeka
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat kde hledat pomoc při potížích s alkoholem.Zjistila jsem, že ve svých 25 letech jsem pravděpodobně závislá na alkoholu.Nemám sice žádné vedlejší účinky jako třes či halucinace,ale neznám žádný jiný druh zábavy,nebo spíše ho nepraktikuji.Už mě to stálo rozchod s rodinou, ztrátu zaměstnání,několik vztahů a i ten současný je dost ohrožen.Nedokážu prostě odmítnout a piju až do stavu, kdy si druhý den nic nepamatuju, ačkoliv vždy přijdu domů, nejsem špinavá,pomlácena atd. Několikrát jsem už spadla.Jsem zoufalá, měla bych se jít opravdu léčit a kam?jak dlouho taková léčba trvá a kolk stojí?? Děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, podle toho, co píšete, vám alkohol v životě stačil napáchat poměrně dost škod, a to si myslím, že je dostačující signál začít to nějak řešit, i když nemáte typické příznaky fyzické závislosti. To, že jste si problém připustila a chcete s tím něco dělat, je první krok, jak se s ním vypořádat. A vyhledání odborné pomoci je ten další důležitý krok. Víte, příčinou nadměrné konzumace alkoholu mnohdy bývají některé psychické problémy jako např. depresivní nebo úzkostné stavy, traumata, nedořešené konflikty ap. a součástí terapie je současně i "ošetření" těchto potíží. Vím, že vy ve svém dotazu nic takového nezmiňujete, ale píšu to spíše proto, abyste sama sebe zbytečně neobviňovala a netrápila, protože jsou problémy, na které jen "pevná vůle" nestačí. Pokud se týká odborné pomoci - doporučovala bych vám kontaktovat AT ordinaci, kde s vámi vaše trable proberou a posoudí, jaký typ léčby by pro vás byl optimální. Je dost možné, že by vám stačil i ambulantní kontakt. Návštěvy AT ordinací i léčba závislosti v psychiatrických léčebnách je hrazena ze zdravotního pojištění. Kontakty na AT ordinace, které se léčbou závislostí zabývají, najdete na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice "mapa pomoci", kde můžete vyhledávat i podle regionů. A nebo klidně ještě napište, odkud jste a my vám zkusíme nějaké zařízení doporučit. Moc vám držím palce.