michal
Dobrý den,měla bych několik dotazů ohledně svého drogově závislého bratra.Krátce Vás seznámím s jeho životem v drogách....Je mu 23 let a už v 16ti se mi svěřil,že zkusil pervityn!A tak začal jeho život v drogách...Po čase se z něj stal vařič takže měl k tomu přístup neustále,nosil u sebe jehli a píchal si to svinstvo snad pořád...máma o tom věděla a ví jenže nikdy nezakročila a ještě v ní měl finanční podporu a tak vživotě nědělal a nedělá.Před dvěma letyzačal foukat toulen zpusobem,že si ho nalil na hadřík a přitisklý vdechoval.No a to rozpoutalo problémy které doma vyvolával,po vdechnutí byl vysmátej,koktal,trapně se usmíval a celkově vypadal jako opilej.Jenže se u něj začali objěvovat agrese,dovedl mámě rozbít celej byt a nadával,volala jsem několikrát policii pač vyhrožoval a já přez chodbu od nich měla byt s dvěma dětmi.Těd bydlím v jiném městě protože jsem chtěla uchránit děti před tímto děním doma.S ním to dopadlo tak,že ještě furt práci nemá,ostěhovala se od něj i máma a on žije v místnosti kterou bych přirovnala ke smětišti,všude odpadky,začerněná okna,žádní přátele,kromě narkomanů,spí na skříni kde ma deku je vychrtlej asi na 45_50kg,dost mu vypadali vlasy,je pořád bledej a převážně spí.Když se zvedne,houpe se jak opilej a nic ho nezajímá..!Tohle je nejhorší co se snad může někomu stát,on nežije v reálném světě,má svůj!!!!Myslím si,že máma měla tenkrát něco udělat a vyčítám ji to.Nevím kde se stala chyba a proč si zvolil tento způsob života,ale bolí mě,že to takhle je!!!Odsuzovala jsem tyto lidi,ale jsou to jen chudáci kteří potřebují pomoc,ale co se dělá když jí odmítají??Je vůvbec možné aby lidé v této fázi měli naději na normální život?já myslím,že ne!!Prosím řekněte,má třeba bolesti a kdy si drogy vezmou nejvyší dan,život?!Co můžu pro něj udělat když je v tom už tak moc a ani si to neuvědomí pač už neumí normálně vystupovat slovně a ani jinak..... Strašně Vám děkuju za odpověd a přeju ,at se Vám podaří mnoha lidem pomoci protože práci které se věnujete je v dnešním světě sakra zapotřebí S pozdravem BOŽENKA

Odpověděl:
Dobrý den, věřím tomu, že dokud člověk dýchá, má možnost změnit svůj život. Největší problém ale spatřuji v užívání toluenu. Ten způsobuje nevratná poškození mozku a jeho pravidelné užívání vede dříve či později k demenci. Otázkou je, v jakém stádiu váš bratr momentálně je. Pokud však bude pokračovat ve foukání toluenu, jeho šance na návrat k důstojnějšímu životu se rapidně snižují. Věřím vám, že vás bolí pohled na něj, ale obávám se, že pro něj nemůžete udělat nic zásadního. Musela byste ho přesvědčit, aby přestal brát toluen i za tu cenu, že by přešel na jakoukoli jinou drogu. Realita je bohužel taková, že dokud bude foukat, může se předávkovat a zemřít prakticky kdykoli. Myslím, že teď už je zbytečné přemýšlet o tom, kde se stala chyba. Za svůj život je zodpovědný každý sám. Obávám se, že se budete muset smířit s tím, že jeho vyhlídky na návrat ke zcela normálnímu životu nejsou (podle toho, co popisujete) zrovna optimistické. I kdyby začal teď abstinovat, je možné, že se již toluen na jeho stavu nenapravitelně podepsal. Je mi líto, že vám musím psát takhle neveselou odpověď, ale to je zřejmě realita. Díky za ocenění naší práce, to vždycky potěší. Hodně štěstí! TN