pomoc ostatním
DS
Dobrý den, v minulosti jsem byla závislá na heroinu, nyní již cca 6 let neberu. Z drog jsem myslím definitivně venku, mám teď úplně jiný žebříček hodnot a snažím se dohnat, co jsem zameškala:-) Dodělávám si maturitu a v budoucnu bych chtěla využít svoje zkušenosti s drogami pro pomoc ostatním, ráda bych se dostala na dálkové studium adiktologie. Dočetla jsem se, že u přijímaček je dost důležité doložit praxi z nějakého zařízení pro pomoc závislým. Kde je možné takovou praxi získat? A je vůbec možné se někam dostat, pokud nemám s touhle prací vůbec žádné zkušenosti? Díky za případnou odpověď! D.

Odpověděl:
Dobrý den, myslím si, že v rámci naší organizace - SANANIM - by neměl být problém si dohodout stáž v jakémkoli zařízení. Vše o SANANAIMU je na www.sananim.cz. Poradil bych Vám se obrátit e-mailem na Martina Větrovce, který Vám určitě doporučí nejvhodnější postup i typ zařízení, případně jaké a jak po sobě. Kontakt na pana Větrovce je vetrak@sananim.cz Pokud nejste z Prahy, a byl by problém praxi absolvovat u nás, můžeme najít nějaké zařízení ve Vašem okolí. Chci Vám ještě napsat, že velmi oceňuji Vaši upřímnost a moc fandím tomu, že si dokončujete SŠ a hodláte studovat dál. Praxe v drogových službách, před započetím studia adiktologie pro Vás může být i dobrou zkušeností, protože můžete zjistit, že to nemusí být úplně snadné, být na té "druhé" straně drogových služeb a že se jedná o práci hodně náročnou a často vyčerpávající. Držím Vám moc palce a dejte vědět, jak jste pochodila. Případně, zda budeme hledat něco ve Vašem okolí. Zdravím! Štěpán Veis