Sertralin Irex
mo
Dobrý den, toto sice neni dotaz čistě na drogu ale nikdo mi není schopný na mou otázku přímo odpovědět, a nemůžu to najít ani v žádné literatuře. Moc by mě zajímalo jak se vzájemně ovlivňuje antidepresivní lék Sertralin Irex a alkohol. Jaké následky má v mozku současné užívání tohoto léku a alkoholu. Asi rok a půl jsem užívala sertralin irex a alkohol, samozřejmě jsem nepila každy den ale jen při akcích. Teď se ale bojím jestli mi to nemohlo nějak poškodit mozek. Tehdy jsem měla každý den skvělou náladu. Ale asi půl roku lék před nějkým pitím na pár dnů vysazuju aby se to nekombinovalo (tak mi to poradil můj lékař). Přesto mám čas od času poslední dobou deprese a nevím proč, paradox ale je že jsem žádné deprese předtím něměla, proto se bojím aby to nebyl nějaký následek toho alkoholu. Předem moc moc děkuju za odpověď, strašně mi pomůžete.

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že k poškození mozku by dojít nemělo. U sertralinu se sice užívání s alkoholem nedoporučuje, ale také nejsou popsány žádné specifické interakce. Osobně obvykle doporučuji pacientům nepít a pokud se napít rozhodnou, tak doporučuji se neopít jako dán (dánové prominou). Lék několik dní před plánovaným požitím alkoholu jim vysazovat nedoporučuji, neboť mám zkušenost, že to vede ke zhoršení deprese, to zase k častějšímu požívání alkoholu, to zase zhorší depresi a tak se to točí dokola. Mám dojem, že zhoršená odpověď na léčbu souvisí s vysazováním a nasazováním léku stále dokola, nikoliv s poškozením mozku. Stačí? :-)